W Berlinie odbyła się długo oczekiwana premiera nowej generacji modelu Volkswagen Polo. Nowe Polo otrzymało wyrazistą stylistykę i szereg usprawnień technicznych, dzięki czemu w swoim segmencie może okazać się znów bezkonkurencyjne.
Szósta generacja Polo jest wyposażona w wiele systemów asystujących i zwiększających komfort jazdy, a są to m.in.: światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości, a także system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City oraz rozpoznawania pieszych. Co więcej, w Polo mamy do dyspozycji wyświetlacz Active Info Display nowej generacji, co jest nowością w segmencie samochodów tej klasy. Nowe Polo zostało też wyposażone w systemy multimedialne najnowszej generacji, z ekranami o przekątnej od 6,5 do 8,0 cali, pokrytymi szklaną płytą, które wyglądają elegancko jak najnowocześniejsze smartfony i sprawiają, że wnętrze Polo wygląda jeszcze bardziej nowocześnie. W nowym modelu zainstalowano w pełni LED-owe reflektory, diodowe lampy tylne oraz automatyczną klimatyzację Air Care Climatronic z czujnikami wilgotności i słońca, a także filtrem antyalergicznym. Mamy również do dyspozycji bezprzewodowy system ładowania smartfonów (w opcji z indukcyjnym połączeniem z anteną zewnętrzną), zawieszenie Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów i największy dach panoramiczny, jaki jest oferowany do samochodów tej klasy.
To jeszcze nie koniec, bowiem w ramach wyposażenia dodatkowego jest dostępny aktywny tempomat ACC, asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego: Rear Traffic Allert, czy częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania podczas manewrowania autem. Polo można też wyposażyć w bezkluczykowy system otwierania/zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access.
Nowe Polo, dostępne będzie jako model czterodrzwiowy, dzięki czemu zapewni więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów, a ponadto będzie posiadało znacznie większy bagażnik – jego pojemność wzrosła z 280 do 351 litrów. Wyposażone zostanie w silniki o mocy od 48 kW/65 KM do 110 kW/150 KM. Po raz pierwszy w historii Polo będzie można również kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym – nowo skonstruowanym 1.0 TGI o mocy 66 kW/90 KM. Dostaniemy też do wyboru cztery silniki benzynowe i dwa diesle, a wszystkie wyposażane seryjnie w system Start-Stop i odzyskiwania energii hamowania. Silniki o mocy 70 kW i większej mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.
Wprowadzenie nowego modelu do sprzedaży nastąpi już w tym roku, w Polsce przedsprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale obecnego roku.