Mistrz świata formuły 1, Fernando Alonso, który jest obecnie kierowcą zespołu McLaren Honda, postanowił przetestować na torze nowy model Hondy – NSX. W ramach niezwykłego wydarzenia, zorganizowanego dla przedstawicieli mediów z Hiszpanii, Fernando Alonso wyjechał modelem NSX na historyczny tor Estoril (Lizbona), oferując dziennikarzom możliwość pokonania okrążenia u swego boku.
W trakcie konferencji prasowej, tuż po zakończeniu jazd, Fernando powiedział: „Podczas jazdy zaskoczyło mnie to, że samochód hamuje i prowadzi się podobnie do bolidu Formuły 1. Jazda Hondą NSX jest oczywiście bardziej przyjemna i komfortowa, ponieważ nie musisz cały czas ‘szukać’ przyczepności, jak w przypadku bolidu F1. To jak różnica pomiędzy rysunkiem artystycznym i technicznym.”
Spotkanie z mediami na torze Estoril miało wzruszający charakter, a wszystko ze względu na nawiązania do historii Ayrtona Senny, legendy Formuły 1, który na tym torze w 1985 roku wywalczył tu swoje pierwsze grand prix. Co więcej, w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku Ayrton był zaangażowany w prace rozwojowe nad modelem NSX pierwszej generacji. Tor Estoril był także świadkiem sukcesów, jakie odnosili inni kierowcy, startujący samochodami oraz motocyklami Hondy.
Źródłem niesamowitych osiągów NSX-a jest nowy, umieszczony wzdłużnie, podwójnie doładowany silnik V6 DOHC, współpracujący z 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną (DCT). W samochodzie jest również dodatkowy silnik elektryczny napędu bezpośredniego – Direct Drive Motor, umieszczony z tyłu pomiędzy silnikiem benzynowym i skrzynią biegów, który zapewnia wsparcie podczas przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Dodatkowo przednie koła Hondy NSX są napędzane przez zespół dwóch silników elektrycznych o wysokiej mocy, które generują wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach. Łączna moc systemowa całego napędu wynosi 581 KM.
Honda NSX jest produkowana jedynie w Performance Manufacturing Center (PMC) w Marysville w stanie Ohio, gdzie zespół 100 wykwalifikowanych pracowników prowadzi prace związane z produkcją całego nadwozia, lakierowaniem i ostatecznym montażem.
Zamówienia na Hondę NSX w Europie są przyjmowane od kwietnia tego roku, zaś dostawy pierwszych samochodów do klientów rozpoczną się jesienią.